Dostępność cyfrowa
Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o. o. z siedzibą w Kętach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o. o. z siedzibą w Kętach.
- Data publikacji strony internetowej: 2021-07-26
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-28
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- w serwisie znajdują się pisma w formacie .doc, .docx lub .pdf, jak cenniki, zarządzenia, regulaminy i ogłoszenia.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Zamieszczone na stronie informacje publiczne w postaci artykułów lub załączników PDF, nie są dostępne cyfrowo w całości (nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań).
Zamieszczone na stronie informacje publiczne w postaci załączników są w formie skanów lub w PDF (z uwagi na charakter informacji publicznej).
Spółka dokłada starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Ułatwienia na stronie internetowej:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
- mapa strony
- focus wokół elementów nawigacyjnych
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki oraz wprowadzono poniższe ułatwienia
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
- podświetlenie linków
- zmiana kontrastu
- maska do czytania
- przewodnik do czytania
- przyjazny delay dyslektyków (czytelne czcionki)
Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Dostępność architektoniczna
Spółka spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W zakresie dostępności architektonicznej:
- Przestrzenie komunikacyjne budynku częściowo wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – biuro obsługi klienta znajduje się na parterze).
- Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich ratowania w inny sposób – graficzne oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.
- Przed budynkiem znajduje się oznaczone miejsca parkingowe.
- Możliwość wejścia do budynku z psem przewodnikiem.
- Pracownik przebywający w biurze obsługi klienta pomaga każdej osobie, jeżeli jest taka potrzeba sprowadza na parter właściwego pracownika z innego działu.
Dostępności informacyjno-komunikacyjna
Zapewnienie komunikacji ze Spółką – na parterze znajduję się Biuro Obsługi Klienta, jest to całość infrastruktury stworzonej przez przedsiębiorcę w celu komunikacji z klientem, która odbywa się za pomocą środków komunikacji, przede wszystkim poprzez środki komunikacji indywidualnej.
Komunikacja z klientami:
- Ułatwienie klientowi dotarcia do dóbr i usług, a przede wszystkim pomoc w uzyskaniu wyczerpujących informacji
- Spersonalizowanie treści przekazu i indywidualne dostosowanie środków komunikacji do preferencji klienta
- Stworzenie kompleksowej bazy danych, aktualizowanej przy każdym kontakcie z klientem
Informacja o dostępności tłumacza migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej: nie jest dostępna.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-11-16
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-18
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o. o. z siedzibą w Kętach.
- E-mail: mzwik@mzwik-kety.com.pl
- Telefon: 33 845 22 78
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o. o. z siedzibą w Kętach
- Adres: 32-650 Kęty, ul. Św. M. Kolbe 25a
- E-mail: mzwik@mzwik-kety.com.pl
- Telefon: 33 845 22 78
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, można pobrać w załączniku poniżej: